söndag 26 juni 2011

På jobbet..

På jobbet har jag en kort kort man, en tvärhand hög max! ca 150 lång, knubbig och ser rolig ut. Men går framför allt ännu roligare! jag brukar gå bakom honom och tycka han e så söt så man vill lixom springa fram till honom , stånga upp honom på sina axlar och bara springa! Kidnappa honom!
Men den här mannen på ca 50 år är så satans svårflörtad! Har försökt få han att skratta men bara en ryckning i ena munngipan jag har jag lyckats med. Så jag har gett upp.. nu gör jag vad jag vill.

Radiotrafik på jobbet då jag är ute på kontrollrundan

(jag) - kontrollrummet, kom
(han)- Ja?
(jag) - Du vet den starka fläkten vid torken..
han)- Ja, gerre me den?! (den här fläkten är väldigt viktig)
(jag)- Om man står framför den i rätt vinkel så kan man få kläderna att bli som en enda stor ballong!
(han)- *tyst*
(jag)- ja.. det var väl egentligen allt. Eller jo, förresten!
(han)- Vad?? (jag hör hur jag fångat hans intresse igen)
(jag)- Det är varmt som du sa sa! Jag är så svettig att det känns som jag skitit ner mej! Men fördelen är att det går snabbt att gå!
(han)- *tyst*
(jag)- tja... DET var allt. Jag fortsätter rundan nu.
(han)- *tyst*

Ja, radiotrafik verkar ju vara på jobbet som i militären: Använd den så snålt som möjligt! Gärna inte alls! Kan du undvika att prata med ngn då du måste trycka in en sändarknapp, så gör för fan det!

Inga kommentarer: