lördag 4 april 2009

På den tredje korven händer det...

Jag skämms inte över att berätta att jag sett fram emot att äta korv och bröd i typ en vecka nu! Allt va klart fixat och ordnat. Bröd och korv! Bullens;) endast gott nog åt den bäste!
Så då jag inte hunnit äta upp dom innan jag skulle till fröken i s-vall så tog jag med det och tänkte det kunde bli en bra lunch!

Men på den tredje korven händer det...

Händelseförlopp: Jag är fortfarande hungrig, så tar en stor tugga. Den smakar lite lustigt. Luktar på den. Lite konstigt luktar den allt. Kollar på den. Fanskapet e ju alldeles grönt på ena sidan! Fy fan! Spottade ut den, varpå tjejen frågar vad det är. Jag visar min halv tuggade tugga, som vid det laget är lite grönblandad. Lite som en tugga med korv och bröd med en broccoli bit till. Jag spottar ut det, och den äckliga smaken av mögel sitter kvar. Jag sköljer munnen men den förbannade smaken sitter kvar. Tror att det hade fastnat mellan tänderna eller nå... Så jag hänger ut tungan, där smaklökarna sitter för den som inte vet det, och gick tillbaka till kastrullen med korv, fortfarande med tungan hängandes ut och försökte kväva smaken med en bullens korv.

Så, all heder åt de som inte använder konserveringsmedel, MEN, kan någon berätta varför jag ska äta mögligt bröd istället för ett bröd med konserveringsmedel!!?

2 kommentarer:

S sa...

Du är så känslig min vän :)

Anders sa...

Fyfan för mögligt bröd... Smaken sitter fan kvar i 2 veckor...