söndag 16 augusti 2009

Jag känner mej osäker

Idag var jag sådär rebeliskt tuff. Jag sket i att sätta på mitt skatte-märke och körde med mitt gamla. Men en sak gör mej rädd. Eller inte rädd, mer osäker. Orolig. Kanske till och med nervös.
Det är min granne.
Först lite bakgrundsfakta.

Det arabiska ordet Jihad, "strävan" eller "kamp" eller främst "att anstränga sig; Guds högsta strävan", utförs av en "mujaheddin", vilket är en helig krigare som utför det heliga kriget mot frestelsen eller ett försvarskrig för att försvara islam. Men i koranen uttrycks vid flera tillfällen, det heliga kriget mot de otrogna. ( I deras ögon är alla som dricker,dansar eller inte har en 14-årig fru, en av de otrogna. )
När Jihad utropas skall alla trogna muslimer delta i kriget och blir då mujaheddiner.


Nu till mitt problem.

Jag dricker. Jag dansar. Bra också. Min tjej är inte 14. Så, jag ligger jävligt dåligt till om Jihad skulle utropas.



Ni kan ju tänka er själva vad som händer om någon får för sig att ropa på min granne i fel område... I´m facked!!!

Inga kommentarer: