torsdag 17 december 2009

Nyhetsmorgon efter 10

Alexander Bard.... Jag är egentligen en kärleksfullsfull människa. Varm,glad och positiv.
Men en sak som gör mej förbannad är Alexander Bard. Han gör mej arg. Han är som en nagel i ögat. Jag vet inte vad som får mej att vända och bli detta monster, men jag blir ursinnig! Ghaaa!!!

Snart är det jul. Det har vi räknat ut. Grattis. Men en sak kanske inte alla vet är att EMD har gjort en singel som heter "välkommen hem". Pengarna går oavkortat till de hemlösa. Idag ska jag köpa julklappar och även köpa singeln. Vad kan den kosta. 50 kr? 40 kanske. Inga pengar för oss, men mkt för ngn annan. Det kan vi väl göra? Kan vi inte säga så? De som har möjlighet kan väl köpa den singeln och skänka de pengarna till de som har det tyngre än oss.

Det kommer kännas bra. Lovar. Bjöd en uteliggare på kaffe och en ost och skinkmacka häromdagen då jag åkte hem från söder. Det kändes bra, även om jag blev sorgsen.


Köp singeln nu. Köp den!! Och ni som tänker " här uppe finns inga uteliggare och hemlösa". Tänk igen... De syns bara inte. För de finns.
Tror singeln ser ut såhär, är inte hundra. Fack it, I´m Mr Steek!

1 kommentar:

AnnaKarin sa...

Det bästa var när EMDErik sa, " de enda en hemlös behöver är ett leende" mhaha eller eller ett hem, men vad vet jag?