onsdag 22 juli 2009

Jävla råttor!

Jag har egentligen inte tid nu att skriva, utan borde ta tag i lite annat, men jag måste lämna plats för en viktig sak:
Era jävla råttor på if... !!

(Innan jag skriver detta så ska ni ha klart för er att det inte handlar om pengar, utan principen.)

Jag har en försäkring hos if för alfa, som kostar 1492 kr/år med 24% bonus. Alfa blev som ni kanske läst sjuk, och bonusen gick ner. Givetvis. Men! Dagarna innan alfa blev sjuk så fick jag det nya inbetalningskortet från if för årets försäkring. Jag betalade inte det direkt, för det skulle vara betalt först 26:e juli. Efter att alfa blivit sjuk så kunde ni ju ge er fa-han på att dom kvickare än en mus springer fram och stjäl ost, skickar en ny faktura, nu på 100 spänn dyrare med sänkt bonus. Det är sådär okey... Då frågar jag hur det kommer sig att min försäkring är 300 kr dyrare än för 3 år sen, trots att jag har bonus på 24% nu. Då svarar hon att veterinärkostnaderna kanske ökat eller att taxen är mer skadedrabbat numera. Då svarar jag att de andra försäkringbolagen inte höjt sina. "Det kan inte vi ansvara för vad de gör" får jag som svar. Men hur kommer det sig att ni höjt min försäkring så mkt då, säger jag. "Det har jag ju just svarat på ju!" Jävla otrevliga hus-mus! Nä förresten, jävla skogs-råtta!
.
Nu byter jag försäkringbolag!!! Svin!
.
Ni som väntar på stekarbilder från sthlm... lägger in dom ikväll. Kankse.
.
Måste fan bryta en arm på ngn på if nu!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nä, det är ingen råtta, men jävligt lik! Det var den bandagerade armen ja va ute efter.



2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag säger bara en sak FOLKSAM äger!
=)

Sandra sa...

Klart jag kan fixa djurförsäkringar!!

Hur gammal är bruttan nu?
Är hon äldre än tre år måste vi ha in ett veterinärintyg för att vi ska kunna godkänna försäkringen. Men nu är jag ju en stekare som har semester, så du får tjå dej en vecka till isf eller ringa till någon av mina kollegor. Mohahahaaaaaaaa =)