tisdag 15 september 2009

Älgjakt!

.
Att hålla sig vaken på älgjakt är en konst. En konst väldgt få bemästrar. Här följer några tips:


.
Det är ALDRIG fel att grilla en korv. ALDRIG. Ni kan grilla den väl, över den lilla elden, eller som jag i detta fall, i princip hinna äta den innan den är varm.

.
Skulle det nu inte funka med korven, så är detta tipset för dej. Detta är pigghetens pungkross! Revbenssjäll som svärmor skickar med. Viss kladd kan inträffa, men i detta fall är det okey att torka av sig på byxbenen. Frågar någon så är kryddblandningen på högerbenet blod.


.
Så, med mina tips kommer du att fälla lika stora älgar som jag. Lycka till!

(detta monster som blottade sig ur urskogen fälldes av mig, the man on the hill i helgen med ett remington 700 VTR. Facking stek! Nästan så jag blir tårögd.. vem är den här stekarn egentligen...!?)