söndag 8 november 2009

Ploskan på gatan

Hittade en dams ploska, läs plånbok, på gatan idag. Fanns ca 200 spänn, åkkort och hennes bankkort. Ett riktigt kap för en oärlig person. För en stekare är det bara en chans att glänsa.

Ringde NCIS-bror och bad han ta fram alla nummer till personen. Då vi fått det från både han och från svärmor så ringde jag ett par gånger innan jag fick tag i henne. Som jag trodde så bodde hon på gatan. Vi möttes utamför huset. En dam i 59-års åldern. Hon tackade och sa att hon inte märkt att hon tappade den. Sen sa hon adjö. ADJÖ? Glömde du inget?! Ge mej pengar så jag kan neka och känna mej så rik som jag är.

Man måste vara gode jävla fattig om man inte kan erbjuda en slant för besväret. Jag skulle gjort det även om det var mina sista pengar. Men inte hon. Nej nej. Du kunde inte ge mej det lilla som att få neka pengar va?!

2 kommentarer:

Grefve Lilja sa...

Hahahaha, klassikern, man skulle inte ta emot något men man vill ändå bli frågad om man vill ha något för besväret... en annan liten detalj bara, bakgrunden på stekarfotot är inte ok, en stekare handlar väl inte på H&M eller? du handlar väl bara på NK?? ;P Men det var väl förståss någon fattiglapp som glömde den efter helgens skumpafest misstänker jag?!?!?!!?!?!?!

The Man On The Hill sa...

Du har så rätt! Jag är faktiskt inte hemma där! Där är vi överbjudna hos några vänner. Så jag kan inte ta på mej den där H&M-påsen.
Fan, du känner väl mej!