tisdag 20 oktober 2009

Är det inte festligt!

Jag sitter på ett fik. Det är inte så hög ljudnivå, utan sådär lagom. Någon nyser i närheten. Och jag tycker det är lika festligt varje gång man på håll kan sitta och beskåda den som nyss nysit. Den rynkar lite å på pannan, gömmer en fruktansvärt ful nys-grimas i armvecket. Och sen, det roliga! Hur personen, efter ett utvalt antal sekunder, försiktigt, försiktigt letar efter en eventuell slämfläck i armvecket som kan ha åkt ut, utan att nysaren märkte något.
Och nysaren, vill ju inte gärna att någon ska se att den kollar om ev släm nu finns i dennes armveck, så den smyger, försiktigt efter några sekunder.... helt ovetandes att jag hela tiden tittat. Och fnissar! Fy fan va jag längtar tills den dagen kommer då jag ser någon upptäcka släm i armvecket! Då kommer jag peka,skrika och bli alldeles vild!

Annars har dagen varit bra.

1 kommentar:

Anders sa...

Verkar ju vara väääldigt intressant i "storstan" när du sitter och iaktar andra personer nysa... hmm...