måndag 12 oktober 2009

Inte okey. I.N.T.E okey.

Jag har besökt min hemstad. Skellefteå. Den lilla stad jag lämnade för flera år sedan. Den har stått still i utvecklingen, medans jag gjort kometkarriär på personligt plan. Det är med en bitter smak i munnen jag konstaterar detta efter mitt krogbesök:

*Alla är fattiga
*45 % bär mössa på krogen. Inte keps, utan mössa.
*Folk är bara ute efter att bli full
*De som dansar är bara ute efter att gnida sig mot damer och dom kör örn-vingarna. (jag dansade ikke)
*Man behöver inte ringa taxi, då det kör fullt med svarttaxis.
*ALLA dricker öl, inte drinkar
*ordningsvakterna har skyddsväst. Sista jag hörde något hända i den staden var att någon kastat tuggumi på marken utanför ICA. På marken! Har ni hört!
*Man kan bli erbjuden någit att dricka utan att personen har några pengar med sig. HAHA! Det var kul då han inte hade täckning på kortet och säger: "oj, slut pengar". Vem går ut och dricker utan att ha pengar att köpa för!?

Jag kan fortsätta hur länge som helst. Men i mitt huvud ekar bara skellefteås vanligaste kommentar: " Nuh suup vih!" Fy fan! Jag måste spöa mej själv för att rena mej!

Om någon frågar mej var jag kommer ifrån hädanefter ska jag säga Umeå. Jag vill inte bli förknippad med mössor på krogen, tomma kort och "nuh suup vih"- kommentarer.

Nä, nu åker jag HEM till Stockholm!

5 kommentarer:

Axel sa...

Mycket kan man stå ut med..
Men att få hemstaden smutskastad
på detta vis är inte en av de sakerna!

Du som ska vara godhjärtad och stek,
tvi dig!!

Big Dancing F sa...

hahaha, låter ju som en riktig kanonkväll, överväger nästan att åka till skellefteå nästa gång jag ska ut ch dricka dinkar och erövra dansgolvet.........NOT

Anonym sa...

tveksamt inlägg, tveksamt inlägg.......

/o

The Man On The Hill sa...

Hey, dont kill the messenger!

Anonym sa...

Det finns ju massor att göra i Skellefteå! Turas om att köra byns traktor, sova över i ladan bland allt halm, köpa en glass i Skellefteås kiosk, hänga på bytorget, checka in fiskarnas dagliga nyinfångade last, använda den obligatoriska svarven(!), , skjuta plåtburkar på ett staket med bonden Pers hagelbössa, titta på när Skellefteås ko mjölkas på morgonen, rida på brunte (Skellefteås häst).Äta lite mat på byns värdshus och en massa annat skoj! Man kan även samlas vid sjön för en trevlig tur med byns roddbåt. Tyvärr har någon tappat bort den ena åran, men det brukar gå bra ändå!