måndag 5 oktober 2009

En stekares favorit meny














Först av allt! Vägen till stekarns hjärta går genom en saftig stek! Medium stekt!














Förrätt säger jag toast skagen! Den är god och får en att längta efter mer, lite som jag i handduk.














.
Huvudrätt säger jag plankSTEK. Den är lyxig nog för att inte vara skomakar-mat. Sen är det gott. Mycket gott!















.
.
.
.
Efterrätt en sorbé! Citronsorbé, eller något fruktigt. Inte sött! Paj, kaka och annat sött,torrt eller varmt går bort. Det för att jag äter mig alltid väldigt mätt på huvudrätten så då vill jag egentligen inte ha efterrätt, men något syrligt går alltid ner.
.
.
.
Sen till den andra överskriften: (När insåg du att du var stekarn? PS: Du är bäst!)
.

Då insåg jag att jag var stekarn.
.
Då jag ibland gick in i affären, och köpte någon tröja, ett par byxor eller något annat, bara för att inte komma ut tomhänt. Eller då jag delar med mig av mitt kort på krogen till vänner. Eller köper saker bara för att visa att jag har den saken. Betalar 2000 i månaden på hunddagis med inställningen "bara hon är nöjd". Då jag aldrig tar emot mynt från kassörskorna, utom tior som tjejen får att sola för. Alltid skänker pant-pengarna, oavsett hur mycket det är.
Detta var då jag insåg att jag var speciell. Sen har det ju blivit mycket mer saker som fått mej mer känd i efterhand som gjort mej till stekarn.

1 kommentar:

Anonym sa...

bara att umgås med mig är ju stek!

/O