fredag 2 oktober 2009

Nu jävlar kommer kebnekasie bilderna! Del 1


Ditresan:
















.
.
.
.
.
Vi hade allt. Skumpa, cigarr, stekarglajjer och ett glatt humör! Nu var det dags för keb!












Jag hade dock lite liten bil, men det gick bra! Vi åt lite cockosbollar så att F sjönk ner i sätet den extra cm som behövdes.
4 cockosbollar, 1 cm! triumf!
Vi hade sett framemot att äta palt på Paltzerian i pite hela vägen från Umeå, och vi var skit hungriga! Men den stängde 10 min före vi var där och cockosbollarna var slut.
Så vi åt pizza istället.

Då blev vi glada igen!

Men då vi mötte den finska gränsen i Haparanda så insåg vi att vi kört fel. Riktigt jävla fel. 14 mil för att vara ungefärlig. Så vi fick slå läger efter vägen. Pärsk.

Dagen efter började den sista sträckan och vägen mot fjällstationen som skulle utgöra basläger innan bestigningen.

2 kommentarer:

steeeak F sa...

fan va kung!!! jag väntar med spänning på fortsättningen!! ;)man bir alldeles varm innombords när man tänker tillbaka på den helgen, snacka om stek i kvadrat, nä i kubik tammefan! steeeak on brother!

The Man On The Hill sa...

hahah! där har jag en hängiven fan! Jag ska ge dej fortsättningen! Imorgon steks det vidare!